יגביר פיגועים? • דרישה ימנית להדליק נרות בהר הבית

ארי וידר 2 Comment on יגביר פיגועים? • דרישה ימנית להדליק נרות בהר הבית

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דווקא בעיצומו של גל הטרור אשר רבים טוענים כי נפתח בשל סוגיית הר הבית, פונה מטה ארגוני המקדש לראש הממשלה בדרישה לתאם את הדלקת המנורה, מנורת המקדש, בהר הבית.

במטה ארגוני המקדש מבינים כי בקשתם לא תיענה אולם מבקשים להעלות את הנושא על ראש סדר היום.

הלילה יתרגלו ארגוני המקדש את הדלקת המנורה ברחבת הקרדו שברובע היהודי בעיר העתיקה, יחד עם רבנים וכהנים לבושים בבגדי כהונה מוכנים לעבודת המזבח, שתתורגל גם היא במקום.

יו"ר המטה עוה"ד אביעד ויסולי, מסביר ש"המנורה אשר תוצב כדין במקום ההיכל, לא תפגע בכל זכות יסוד של בני עמים אחרים בהר הבית". "ההיפך, המנורה תעיד כי גם ליהודים, כמו לבני כל הדתות האחרות, מובטח חופש הדת בהר הבית, דבר שנשלל מהם שלא כדין במשך כ – 2000 שנה".

לדברי ויסולי מהבחינה ההלכתית אין שום מניעה להדליק עוד הלילה את הנרות במנורת המקדש, לפי ההלכה יש להדליק את המנורה אפילו בטומאה, ככל הקרבנות שקבוע להם זמן, ואף ללא שהמקדש בנוי עדיין.

ויסולי טוען במכתבו ש"בנאומים רבים שנשא ראש הממשלה בארץ וברחבי העולם, הוא חזר ואמר כי מדינת ישראל שומרת על חופש הדת לבני כל הדתות".

מיקום המנורה במרחב הדרומי שרטוט

אלא ש"בעוד שלגבי נוצרים, מוסלמים ובני דתות אחרות הצהרה זו היא אמת לאמיתה, ביחס ליהודים, ובמיוחד במקום הקדוש ביותר לעם היהודי עלי אדמות – בציון אשר על הר הבית – הצהרה זו אינה אמת" קובל ויסולי.

"בהר הבית אין כיום חופש דת ליהודים, ויהודים מופלים לרעה בשלילת זכויות האדם שלהם בהר הבית – הפליה גזענית של ממש.  הצבת המנורה בהר הבית, במקום ההיכל, תהווה את הצעד הראשון לתיקון עיוות מהותי זה.

"בקשה מיוחדת אנו מפנים אליכם לקיום המצווה בנר השמיני של חנוכה, ביום א' הקרוב ב' טבת התשע"ו, בו נחנך המקדש בימי החשמונאים, או במועד המוקדם ביותר הסמוך לו. נא הורו למשטרת ישראל לתאם את הח"מ ואנשינו את הפרטים".

כששאלנו את אביעד ויסולי אם קריאתם לא צפויה להתסיס עוד יותר את האווירה הטעונה הוא משיב לאתר 'קול חי': "בדיוק לכן אנחנו עושים זאת. אנחנו סבורים שמה שגורם לגל הטרור זו הכניעה לירדנים ולפלסטינים בהגבלת עליית היהודים להר הבית ומניעת חברי כנסת מלהעלות להר. בהיסטוריה של מאה השנה האחרונות סביב הר הבית, הטרור הרים ראש דווקא כשהיהודים נסוגו ממנו".

על אמרתו של האדמו"ר מסאטמר על העולים להר הבית ש"הם רוצחים" אומר אביעד ויסולי "זכותו של האדמו"ר לומר את דעתו, אבל אני חושב שדעתו לא מקובלת על רוב החרדים בישראל".

לדברי ויסולי "שליש מהעולים הדתיים להר הבית הינם חרדים".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    איזו תעמולה מטופשת מצד הערבים.
    לחנוכיה יש 8 בתי נרות לא 6.